Let's talk!

Will آزمون mbti Ever Rule the World?

  • click to rate

    امروزه آزمون های روان سنجی برای شناخت جنبه های مختلف انسان کاربرد زیادی دارند. تست mbti آنلاین تست MBTI یکی از تست های شخصیت شناسی است است که کمک می کند شما خود، توانایی ها و انگیزه هایتان را بهتر بشناسید. این آزمون یکی از معتبر ترین آزمون های روانشناختی است و کاربرد زیادی در زمینه های مختلف دارد. خوب است بدانید سالانه دو میلیون نفر در آمریکا از آن به منظور شناخت بهتر خود استفاده می کنند.

    معرفی تستMBTI

    تست MBTI یکی از تست های شخصیت شناسی است که توسط ایزابل مایرز و کاترین بریگز طراحی شده است. این تست بر اساس نظریات یونگ در مورد شخصیت و برخی تحقیقات حوزه شخصیت شناسی طراحی شده و یکی از معتبرترین و بهترین تست های روان سنجی است که در حوزه های مختلف روانشناختی از جمله خودشناسی و ارتقاء توانمندی روانی، استعدادیابی، مشاوره شغلی و انتخاب شغل مناسب، مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، مشاوره خانواده و مشکلات بین فردی، مشاوره عشق و ازدواج، پژوهش ها و مطالعات علمی کاربرد دارد.

    تاریخچه شکل گیری تست MBTI

    در بحبوحه جنگ جهانی دوم این ایده مطرح شد که افراد باید در کار خود به بالاترین سرعت و بهره وری برسند. در این میان دو مشکل وجود داشت که مایرز باید آنها را حل می کرد. اول اینکه در واگذاری کارها به افراد تبعیض وجود داشت و دومین مشکل این بود که بعضی افراد بخاطر میهن پرستی کاری را قبول کرده بودند و ممکن بود از پس آن کار بر نیایند. مایرز که روانشناس بود معتقد بود اگر افراد خود و دیگران را بهتر بشناسند بسیاری از تبعیضات و اشتباهات در استخدام ها حل خواهد شد. و بدین ترتیب با استفاده از نظریات یونگ و به کمک مادر خود و برخی دیگر تست مایرز بریگز را طراحی و اجرا کرد. شیوه امروزی تست MBTI برای اولین بار 1962 ارائه شد.

    تست MBTI چیست؟

    تست MBTI همان طور که در بالا گفته شد یکی از تست های شخصیت شناسی است و بر اساس نظریه یونگ طراحی شده است. این آزمون یک پرسشنامه است که برای شناسایی شخصیت، نقاط قوت و ترجیحات شخصی به کار می رود.

    تست MBTI افراد را بر اساس الگوی 16عاملی خود دسته بندی می کند. این 16 عامل را در ادامه