Let's talk!

The Top Reasons People Succeed in the مینیاتور Industry

  • click to rate

    نقاشی مینیاتور چیست

    ممکن است برای شما پیش آمده باشد که با نگاه کردن به یک اثر نقاشی، غرق در جزئیات آن شده و از دنیای واقعی خارج شوید. این آثار هنری “نقاشی مینیاتور” نام دارد و ساخته دسته یک مینیاتوریست است.

    شاید فکر کنید که مینیاتور شدن یک کار کاملا پر هزینه نقاشی مینیاتوری ایرانی است، اما در پاسخ باید به شما بگوییم که مینیاتور شدن تنها پشتکار و علاقه لازم دارد. به کسی که نقاشی های مینیاتوری خلق می کند مینیاتوریست گفته می شود.

    نیکارو با بیش از 10 هزار آموزشگاه

    جهت مشاهده سایت کلیک کنید

    مینیاتوری چیست؟

    منظور از مینیاتوری یا نگارگری، نقاشی اصیل ایرانی است که سال ها پیش ایرانیان از کشورهای شرقی، هنر نگارگری را یاد گرفته و آن ها نیز از ایرانیان هنر نگارگری را اقتباس کرده‌اند. در یک دوره خاصی از تاریخ ، کشیدن هر نقاشی که عناصر غیر واقعی در آن وجود داشت، توهین به آفرینش و خلقت به شمار می آمد. بنابراین، ایرانیان با کمک قوه تخیل خود و الهام گرفتن از طبیعت، به خلق نقاشی هایی روی آوردند که به نگارگری موسوم شد.

    به علت دخیل بودن قوه ی خیال در این آثار هنری، مبالغه و اغراق در آن به کرات مشاهده می شود. از بارزترین ویژگی‌های نقاشی مینیاتور می توان به عدم استفاده از رنگ های ترکیبی و پرسپکتیو اشاره کرد. اما استاد محمود فرشچیان در آثار خود هم از رنگ های ترکیبی و هم از پرسپکتیو و آناتومی استفاده کرده است.

    تاریخچه نقاشی مینیاتوری

    تاریخچه نقاشی مینیاتوری یا نگارگری در ایران به دوره پیش از ظهور اسلام باز می‌گردد. در واقع زمان اوج نقاشی مینیاتوری در ایران مربوط به دوره عباسیان است. در این دوره آثار مینیاتوری بسیار زیادی پدید آمد که متاسفانه طی حملات مغول ها به ایران از بین رفت.

    در دوره ایلخانیان اوضاع ایران به یک آرامش نسبی رسید که در همان زمان برای رشد نقاشی مینیاتوری در ایران اقدامات زیادی انجام شد . از جمله این اقدامات می‌توان به تاسیس ربع رشیدی در تبریز اشاره کرد.

    واژه مینیاتور به چه معناست؟

    واژه مینیاتور از کلمه فرانسوی “مینی موم ناتورال”